THE DESK/RAKSTĀMGALDS_Teātru Grand Prix CĒSIS
17. augusts, sestdiena - 19:00

THE DESK/RAKSTĀMGALDS_Teātru Grand Prix CĒSIS

Organizē: Koncertzāle Cēsis

Fiziskā teātra izrāde THE DESK / RAKSTĀMGALDS (Somija)

Šajā rūpīgi izstrādātajā iestudējumā, kas runā par disciplīnas pavedinošo varu, hierarhiju, prātu kontroli un augstākas patiesības meklējumiem, Kauri Honkakoski smeļas iedvesmu no personīgās pieredzes, kas uzkrāta, dzīvojot un darbojoties kultā. Iestudējuma centrā ir pieci skolēni, kas sēž pie pieciem rakstāmgaldiem, un skolotājs, kas uzrauga viņu uzvedību, un tā mērķis ir vērīgāk paraudzīties uz universālajiem mehānismiem, kas tiek izmantoti, lai ideoloģiski apstrādātu un pakļautu cilvēkus, uzkundzētos.

Šis somu trupas iestudējums izpelnījies skatītāju un kritiķu atzinību par meistarīgo fizisku izteiksmes līdzekļu izmantojumu, atsedzot politisko un garīgo sektu universālos varas mehānismus. Skatītāju sagaida ass, spēcīgs un smeldzīgs mīmu ansambļa darbs.

Kauri Honkakoski savulaik, dzīvojot Lielbritānijā, vairākus gadus pavadīja kultā, kura harismātiskais vadonis solīja visiem atnest jaunu un labāku pasaules un pašu personības versiju. Vēlāk, jau saprotot, ka pieredzētais nav bijis nekas cits, kā visīstākais kults, Honkakoski iedziļinājās šajā tēmā, identificējot šādā vidē plaši sastopamās kontroles uzspiešanas un uzturēšanas metodes, ko izmanto visdažādākie kulti, lai kādus ideālus tie savā darbībā sludinātu.

“Kā jau tas laikam plaši izplatīts, es tolaik nesapratu, ka tas ir kults. Tikai vēlāk, atskatoties, es palēnām sāku saprast pieredzēto un savām acīm vēroto šajos baiļu, manipulācijas, iebiedēšanas, gaslaitinga, nelietīgas varas izmantošanas, seksuālas uzmākšanās, domu kontroles un tamlīdzīgu parādību gados, un tad viss sāka pamazām nostāties savās vietās. Iestudējuma vajadzībām iedziļinoties dažādos garīgos un politiskos kultos, es ar pārsteigumu ieraudzīju, ka visos tiek pielietoti vieni un tie paši mehānismi. Visur tā pati varas dinamika, grupas uzvedība, hierarhijas. Varbūt tiek lietoti dažādi vārdi, piesauktas dažādas patiesības un dievi, taču sistēma vienmēr izrādījās viena un tā pati. Tā var izpausties dažādos terora un iznīcināšanas līmeņos, taču saknes vienmēr ir vienas un tās pašas.” –Kauri Honkakoski.

Pēc septiņiem studiju gadiem LondonasTheatre de L’Ange Fouskolā un trupā, Kauri Honkakoski darbojascorporeal mime– ķermeniskās mīma mākslas – žanrā, kas uzskatāms par vienu no novatoriskākajiem Eiropas fiziskā teātra paveidiem. Tā ir īpaša, poētiska fiziskā teātra forma un reizē arī spēles tehnika, ko izmanto fiziskā teātra aktieri. Ķermeniskās mīma mākslas kodols ir ideja, ka visu plašo cilvēciskās eksistences spektru iespējams izteikt ar ķermeņa palīdzību – no konkrēta fiziska darba līdz abstraktajai domu un sapņu pasaulei.

Režija: Kauri Honkakoski

Uz skatuves: Karina Degaspari (Brazīlija) / Julija Johansone (Somija), Jusefīna Karlsone (Zviedrija), Sonja Jervisalo (Somija) / Šarlota Līnella (Zviedrija), Līva Nurdgrēne (Zviedrija), Freija Stenbeka (Somija), Kauri Honkakoski (Somija)

Gaismas: Sisu Nojonena

Skaņu dizains: Tūli Kitele

Video: Džonatans Renkls

 

Izrādes ilgums: 1 daļā, 60 minūtes

Valoda: bez vārdiem

Iestudējuma pirmizrāde notika 2017. gadā Somijā, HelsinkuKoko Teatteri.

Koncertā netiek ielaisti pirmsskolas vecuma bērni.

Koncerta laikā ilustratīvi mākslinieciskiem mērķiem un nolūkā informēt sabiedrību par notikušo pasākumu var tikt veikta fotografēšana, video un/vai audio ieraksta veikšana. Minētās darbības tiek veiktas atbilstoši datu apstrādes prasībām. Iegūtais materiāls tiks apstrādāts bez atsevišķas personu izdalīšana, lai tieši vai netieši netiktu veikta fizisku personu identificēšana. Iegūtie materiāli var tikt publicēti un/vai translēti plašsaziņas līdzekļos, kā arī sociālajos tīklos internetā un izmantoti mārketinga materiālos. Jums ir tiesības lūgt neizmantot vai dzēst Jūsu personas datus – fotoattēlu, video vai audio ierakstu, kurā jūs esat fiksēts, rakstot mums uz e-pasta adresi: info@cesukoncertzale.lv.