“Kino gardēžu klubs”piedāvā jaunā kanādiešu režisora Ksavjē Dolana filmu “Māmiņa”.
Filma turpina Dolana iemīļoto tēmu par mātes un dēla attiecībām: šajā gadījumā tā ir vientuļā māte Diāna un viņas grūti audzināmais, hiperaktīvais pusaugu dēls Stīvs. Viņu attiecības nemitīgi ir uz eksplozijas robežas ‐ ne tikai Stīva uzvedības dēļ, bet arī tāpēc, ka Diāna jeb Die, kā viņa pati sevi dēvē, nemaz tik prasmīga māte nav. Par trešo elementu kļūst kaimiņiene Kaila, kas piekrīt mācīt Stīvu un atrod ar viņu negaidītu sapratni. Taču, kā jau to var
nojaust, arī biklajai, pieklājīgajai skolotājai ir savi noslēpumi...
Filmai raksturīga vizuāla izsmalcinātība, cilvēcīgums un melnais humors.
Ja nu gadījumā vēl neesat pazīstami ar Dolana daiļradi, tad ziniet ‐ tas nenozīmē melodrāmas, bet gan emocionālu dziļumu un attiecību reālismu. Vizuāli Dolana filmas ir mūsu laiku un režisora paaudzes precīzs atainojums ar visu no tā izrietošo estētiku ‐ stilīgu vides iekārtojumu, palēninātiem kadriem mūzikas video stilistikā un, protams, pašu mūziku, kurā izpaužas varoņu dvēseles stāvoklis un sajūtas, kam pietrūkst vārdu.
“Māmiņas” panākumi balstās tās aktieru fantastiskajā dinamikā ‐ Anna Dorvala un Sūzanna Klemēna jau pazīstamas no Dolana iepriekšējām filmām (attiecīgi “Es nogalināju savu māti” un “Laurence Anyways”), un jo īpaši jaunā Antuāna Olivjē Pilona harizmā.
Un, bez šaubām, skatītājus piesaista arī Dolana izvēle lielāko daļu filmas uzņemt attēla attiecībā 1:1, kas gan nav pašmērķīgs gājiens, bet uzsver trio intensīvās attiecības, koncentrējot tās klaustrofobiskā “kastītē”.
Biļetes nopērkamas koncertzāles "Cēsis" kasē un "Biļešu paradīzes" tirdzniecības tīklā.